marți, 23 aprilie 2013

Despre cosmetice, in general... Partea a doua.


In postarile despre cosmetice in general, voi asterne pe... ecran, unele din "trucurile" mele, experientele mele sau pur si simplu tehnici "furate" de la cunoscatori avizati. De asemenea, tot aici imi exprima bucuria sau imi voi varsa amarul in ceea ce priveste industria cosmetica si nu numai. Pot fi postari amalgamate si obositoare, dar mi-am promis sa le scriu si o voi face! Daca timpul va permite sa va delectati, sa fiti de acord cu mine sau nu, de ce nu (asa cum am spus diversitatea face lumea asta atat de frumoasa), poate invatam unele de altele lucruri nespuse foarte des pe marele internet! Enjoy! :)))

Intotdeauna imi aplic crema de ochi prin presari usoare (foarte usoare) cu degetul INELAR. Este degetul care are cea mai putina forta dintre toate. 


Daca nu am crema de ochi intr-o perioada, avand in vedere ca folosesc creme antirid si nu am ten sensibil, merg pe principiul: daca e bun pentru tenul meu, este bun si pentru ochi. Nu am, ce e drept, probleme de genul cearcane profunde, edem sau alte minuni, si stiu ca produsele destinate ochilor au niste formule mai speciale, cu mai multa cofeina, mai putin parfum – de obicei deloc – samd, dar simtul meu practic si fluturasul de salariu conduc uneori spre principiul pe care vi l-am spus: daca e bun pentru fata mea...

Pe gat, crema o aplic intoteauna de la baza gatului in sus, prin miscari verticale. Ridicam tot ce se poate: riduri, o potentiala gusa... de la baza gatului, pana la barbie, masez cu simt de raspundere.

Serurile de fata ajung INTOTDEAUNA si pe gat. Nu imi permit de fiecare data sa imi masez si zona decolteului – e o arie destul de mare :) - dar fata, gatul sunt obligatorii.

Cand folosesc un produs pentru ten, il asez cuminte pe degetele de la mana stanga (e o rutina pe care o am de ani de zile), le frec de celelalte degete de la mana dreapta si apoi prin tapotari (presari usoare) il aplic. INTOTDEAUNA, ceea ce imi ramane pe degete ajunge pe spatele palmelor, una din zonele care ne arata, pe langa gat, cel mai bine varsta.


Vis-a-vis de maini, nu uit niciodata cand aplic protectie solara pe fata (uneori sunt ticaloasa si ies pe usa fara...:() sa folosesc si pe dosul palmelor. Vizualizati petele acelea solare care ne pandesc cu timpul?... Incerc sa le fentez cat pot!

Solutia antirid nr 1: APA! Beau multa apa! Solutia antirid nr 2: APA: hidratez foarte bine tenul. Ridurile pe un ten deshidratat apar mult mai profunde. Solutia antirid nr 3: EXFOLIEREA! Tot ce aplic pe piele se va absorbi mai profund, mai repede, plus tenul arata mult mai bine iar machiajul se aseaza perfect. Restul de solutii antirid le tot povestesc pe blog: seruri, creme, uleiuri bio etc. Consum multe alimente bogate in antioxidanti (spre ex iarna, fructele de padure sunt foarte scumpe, asa ca folosesc fructe congelate, pun in blender ½ banana si 2-3 linguri de coacaze si afine - se gasesc in Auchan la 11 RON/kg ;) plus un pahar cu apa plata, si iata o infuzie de bucurii pentru corp/ten)! 


Pentru sanatatea pielii, unghiilor si parului meu mananc multe uleiuri sanatoase, extrase la rece. De cocos, de masline, ce apuc...

O data pe saptamana, in parul meu sta cuminte cateva ore o masca de unt de cocos (adica untul incalzit cateva secunde il aplic pe tot parul si pe scalp). Desi nu am un scalp prietenos – este gras iar parul este uscat, untul de cocos a devenit una din armele mele nelipsite! Si chiar pot spune ca mi-a echilibrat secretia de sebum.

Nu cred ca tot ce e scump e bun si tot ce e ieftin e prost. Dar de obicei, ingredientele mai bune nu sunt tocmai ieftine. Nu spun ca nu mi e intampla sa gasesc in game de lux produse mediocre sau sarac concepute si in game foarte ieftine alternative excelente. Pe langa ingrediente platim cercetarea din spate. Laboratoare, oameni care muncesc pentru noi! Un produs relativ ieftin si pe care il iubesc fiind uleiul de rosa mosqueta altfel spus, de macese

Ma depaseste, din punct de vedere al cunostintelor de biochimie, motivul pentru care au fost concepute cremele de fata cu aur... In afara de stralucire – pe care intre noi fie spus si mica sau un sclipici foarte fin (are o poveste faina inventia sclipiciului, dar toate la timpul lor ;)) ar putea-o asigura, fac exact CE?!? Ca de penetrat epiderma... asta nu se va intampla in veci. Cand voi vedea primul film in care particula de aur patrunde prin peretele celular si face ce Dumnezeu zic oamenii astia ca face, atunci imi voi face autocritica grav. Pana atunci... Hello! Pe bune? O sa dedic o postare dedicata aurului coloidal (si proprietatilor sale) si o sa aduc pareri pro si contra, un adevarat razboi intre dermatologi, mari case producatoare de cosmetice, cercetatori si utilizatori. Partea cu produsele cu argint insa, are o logica.

Acelasi pitic il am si la produsele cu pulbere de diamante. Cred ca este vizata o anumita categorie de cumparatori insa. O stim. Nu neg, probabil un astfel de produs asigura un scrub excelent – as tinde sa cred ca poate deveni foarte usor prea abraziv dar ce e rau cu scrub-ul cu zahar, Clarisonic, bureti abraziv cu diverse puteri de curatare, exfolianti chimici? Nu stiu, zau...


Un alt subiect care imi sta pe inima este parafina. Ulei mineral. Il mai gasiti drept: Liquidum petroleum, Petrolatum, Paraffin oil etc. Unii il adora. Eu nu il tolerez, deci sa nu il vad. Il gasesc in zeci de produse, are rolul lui, pentru cine poate sa se bucure de el, este un ingredient decent. Emolient. Dar este un ingredient ieftin. Unul dintre cele mai ieftine din industria cosmetica. Si uneori sunt amarata sa il gasesc intr-o crema care costa peste 300 RON. Nu ca poarta numele unei case renumite. Nu am nimic impotriva, dar daca tot este al doilea sau al treilea ingredient dupa apa, de ce nu scade pretul cremei respective? Din respect pentru mine, cumparator CONSTIENT? E adevarat, nu ma obliga nimeni sa cumpar produsul respectiv, dar ma irita faptul ca ne considera doar niste surse de venit naive.

Nu cumpar niciodata produse Chanel din Romania. Sau din Europa. Pentru ca exact aceleasi produse, in SUA, au gramaj mult mai mare si costa la fel. Il sustin pe Goss Makeup Artist (aveti un video explicativ atasat). Nu le neg calitatea produselor, unele mi le doresc de mult dar cand ma gandesc ca in aceiasi bani unii pot beneficia de cca 5 ori mai mult fard (LA PROPRIU)... Deci NU.




Pentru exemplificare, va prezint pozele de pe sweetmakeuptemptations ale quad-ului Prelude pe care il ador, dar...



PS: citeam nenumarate postari despre uleiuri hidratante... :((( Pielea deshidratata inseamna lipsa de apa! Uleiul NU CONTINE APA, deci nu are cum sufletul meu sa fie hidratant. Mai imi scapa si mie pe 'ici pe 'colo termenul (ca deh, obisnuinta)! Uleiul poate impiedica pierderile de apa ale pielii, formand o bariera, asta da. Il puteti aplica dupa o crema hidratanta, tocmai pentru a mentine nivelul de hidratare al pielii asta da. Dar nu pot intelege, si o spun sincer, nu cu autosuficienta sau aroganta, daca aplic mai intai un ulei, care formeaza acel strat lipidic protector si apoi o crema pe baza de apa, care este procesul prin care particulele de apa vor putea penetra stratul de ulei? Deci pana gasim alte explicatii, ca poate ele exista dar nu am dat inca de ele, eu as zice sa aplicam intai serurile de fata, cremele hidratante si abia apoi, ultimele, uleiurile. Logica mea! ;)

© 2012-2013 wolfettepandora.blogspot.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu