sâmbătă, 13 octombrie 2012

Despre cosmetice, in general...

In urma cu niste ani, mi-am dorit din tot sufletul sa nu cad prada industriei cosmetice doar pentru reclamele sale colorate si promisiunile vedetelor care promovau produsele. Si am inceput sa citesc. Si sa citesc...
 
Ce am invatat? Multe! Despre ingrediente, despre marci, despre formule care sunt un haos total sau altele care sunt apa de ploaie... Dar cel mai bine, am invatat sa nu fiu reticenta sa testez pe pielea mea si apoi sa imi exprim parerea, subliniind caracteristicile tenului meu si faptul ca sunt 1000 de variabile pentru care o femeie cu varsta identica cu a mea, cu acelasi ten si exact acelasi regim de viata poate avea rezultate complet diferite. Printre variabile ar fi: perioada hormonala care la mine influenteaza uneori mult aspectul tenului. Medicatia pe care o iau la un moment dat. Zona geografica: credeti-ma, clima poate face o diferenta ca de la cer la pamant! Nu pot lua de bun un review facut intr-o zona tropicala sau unul din Siberia. Variatiile vara-iarna, cred ca nu va sunt straine!
 
Nu am un ten sensibil. Asta conteaza mult. Pot pune in uleiul de argan cateva picaturi de uleiuri esentiale - de obicei tea tree sau lemn de trandafir pentru ten si chiparos, grapefruit pentru corp - fara sa am reactii. Dar: niciodata nu depasesc dozele permise, nu le aplic ca atare pe ten, nu folosesc uleiuri care stiu ca au un imens potential iritant (teoretic toate au), le amestec in uleiuri potrivite tenului meu, uleiuri intotdeauna bio, presate la rece si uscate (care se absorb extrem de repede) sau in mastile de argila pe care de obicei le iau tot din magazinele bio - nu ca am un pitic pe creier dar daca tot comand uleiurile mi-e mai comod.
 
Stiu ca teoretic ar trebui sa le evit dar eu cu uleiul de tea tree chiar am avut rezultate bune si ma bucur de el. Nu incurajez pe nimeni sa si-l ia dar din punctul meu de vedere, cand mi se pune pata sa incerc ceva, studiez riscurile, mi le asum - e fata mea, eu o plimb prin lume :) (mda, tembela mentalitate) - si daca totul e ok continui cu folosirea produsului.
 
Nu sunt reticenta la siliconi. In creme, am mare nevoie de ei. Ridurile par estompate (zic par deoarece nu trateaza doar creeaza un efect optic) iar fondul de ten/machiajul se aplica impecabil. In produsele de par, e aceeasi poveste. Sunt blonda. Nu pun pudra decoloranta, ma vopsesc. Si totusi, parul e uscat iar siliconul din produsele de ingrijire imi sterge orice aspect de vag-matura - nu ca as avea parul distrus dar dupa aplicarea de ulei, moroccanoil in speta, arata si se simte bestial. Am vrut sa trec pe sampoane fara SLS si mi se parea ca-s nespalata de saptamani plus ca bonus am primit si o matreata pentru c-o meritam! ;) De la Joico si Kerastase pana la produse din plafar, toate o apa si un pamant. Repet, PENTRU MINE! Sunt recenzii pozitive, excelente la astfel de sampoane. Nu m-am oprit sa caut, mai incerc sa il gasesc pe "cel mai cel" pentru scalpul meu.
 
Despre creme, am cautat ani in sir o formula care sa imbine stiinta cu natura. Mi-a placut Clarins-ul, pentru ca imi merge bine cu el, pentru ca nu e chior - adica sa n-aiba acolo o farama de planta - are ceva silicon, are si parfum - dar EU nu am probleme (si chiar ador aroma delicata). Daca as avea, l-as marita si as marai pe tema asta.
 
Ce nu vreau insa sa mai folosesc sub nicio forma este uleiul mineral sau substantele cu potential cancerigen. Am fost neagra pe marca Galenic cand au "imbunatatit" formula si au bagat ulei mineral in cremele de fata. Absolut minunat! Mi-am sunat mama, i-am explicat ca trebuie sa cautam alta marca si am divortat de Galenic fara regrete. De ce nu ulei mineral sau parafina? Pai pentru ca folosind uleiul de la johnson baby - au mai fost si alte marci dar asta chiar a fost pacatos, m-am sesizat ca pielea de pe picioare aparent era mai bine - imediat dupa aplicare - iar dupa cca 6 ore ma scarpinam pana la sange. La fel de uscata, niciun beneficiu pe termen scurt sau lung (bineinteles ca am incercat uleiul 2 luni, ca asa sunt eu dusa cu capu') si atunci am decretat: la revedere! Dar este cazul meu, cunosc persoane care au agravat acneea cu astfel de uleiuri si altele care sunt fericite si afirma ca le merge foarte bine cu ele. Deci...
 
Deci adevarul e ca trebuie sa avem un minim de bagaj informativ. Pentru inceput, site-ul pasagerei este bestial daca nu aveti nicio idee despre ingrediente si ingrijirea pielii. E foarte bine informata, e un site muncit si ma alatur celor care ii multumesc pentru asta. Mai sunt multe site-uri americane cu baze de date despre ingrediente cosmetice, despre studii medicale vis-a-vis de acestea, despre review-uri pertinente si extrem de utile ale cosmeticelor - unul dintre cele mai cunoscute fiind makeupalley.com. Necesita timp, nu neg asta. Dar in fiecare dimineata, cand va veti privi in oglinda, veti sti ca nu ati pierdut vremea de pomana. Plus ca nimeni din clipa aceea nu va putea sa va puna o crema execrabila sub nas fara sa primeasca un raspuns pe masura mizeriei pe care vrea vi-o vanda.
 
Si nu uitati... Testati! Testati! Testati! S-ar putea sa aveti cele mai mari surprize din viata voastra! Eu asa m-am indragostit de uleiul de argan. Si in mod normal nu m-as fi atins de ulei. Prima reactie a fost: "Pe ten mixt?!?Pfuu... ce sunt nebuna?!" Eram mica si tuta, mea culpa! Si din clipa in care ne-am cunoscut, a devenit un membru nelipsit al familiei mele, urmandu-l cel de macadamia, cel de la Clarins si tot asa!
 
Sunt parerile si principiile mele. Daca va regasiti in ele, ma bucur. Daca nu...diversitatea face lumea atat de frumoasa, si vom avea de invatat din experientele noastre diferite! :)

© 2012-2013 wolfettepandora.blogspot.ro

2 comentarii:

  1. E ora 4 noaptea si eu iti citesc blogul...Imi place tare mult felul tau unic de a scrie, imi plac si subiectele. Ma mir ca nu te-am gasit pana acum. Te mai citesc maine, altfel fac cearcane si stiu pe cine o sa dau vina:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna! Pentru cearcane rezultate in urma studierii Pandorei... oferim remedii din partea casei! Multumesc mult, comentariul tau mi-a adus un zambet larg pe buze, in zorii zilei! :)))

      O zi minunata!
      Wolfette

      Ștergere