luni, 4 august 2014

TOTUL DESPRE BLONDUL FRUMOS! Partea 1

Nu toate/toti ne permitem sa ne vopsim lunar/la 6 saptamani la coafor. Si uneori nici acolo nu iese chiar ce ne dorim... Am vazut cateva blonde plecand cu galbenul "floarea soarelui" pe un pogon de bani, de mi se rupea sufletul. Si desi e o postare la care ma gandesc de un an daca sa o scriu sau nu, pentru ca nu am diploma in domeniu doar foarte multi ani de cand a vopsesc blonda, mi-am luat inima in dinti sa va impartasesc din muuuuuultele nopti pierdute in care intram pe forumurile hair-stilistilor din US, din pagini intregi invatate/salvate pe calculator si din experienta pe care am furat-o de la un hair stylist cu maini de aur, despre care o sa vorbim cu alta ocazie.

Sunteti gata?

Ce nuanta are parul vostru natural? Cautati prin magazine un catalog pentru vopsea de par, si stabiliti daca nuanta radacinilor parului vostru este de nivelul 9, 8, 7, 6 sau mai jos. Spre exemplu:



PASUL 1. DESCHIDERE DE CULOARE

Acum, intrebarea este: cu ce deschidem parul? Eu, din experienta personala, va spun ca daca parul are nuanta naturala 7 sau mai sus, nu aveti ce sa cautati cu decolorant pe el, decat daca vreti sa obtineti alb sau argintiul acela tare (pe mine nu ma atrage, dar stiti voi, fiecare cu gusturile lui, nu conteaza ce imi place mie, important este sa ii placa omului). 

Deci, daca aveti nuanta parului natural de la 7-10, folositi acele vopsele high-lift, numerotate de obicei cu 11 sau 12 si oxidant de 40%. Intotdeauna tin amestecul pe par 50 minute. Acum, nu vopsesc decat radacina, respectand exact acelasi interval de timp. Am vrut sa incerc vopseaua high-lift (cu supra deschidere de culoare) cu un oxidant de 30%, pentru a menaja parul,  si a iesit orange, data urmatoare am revenit la 40%. Totul e prin testari, ca asta e viata. 

Daca parul este nivelul 6 sau mai jos, trebuie pudra decoloranta. Aveti 2 variante. Fie folositi o vopsea high-lift in care puneti "un praf" de pudra decoloranta, fie folositi pudra in sine. La nivelul 6 de par, incepeti prin a folosi oxidant de 20%. Daca parul e mai inchis, puteti incerca oxidantul de 30% in amestec cu pudra dar NICIODATA oxidant 40% plus pudra pentru ca nu e egal "love" ci crima pentru parul vostru. Trebuie rabdare, aceleasi 50 minute - o ora. S-ar putea sa aveti nevoie de deschideri succesive pentru a ajunge la blondul dorit. O sa ajungeti si acolo. Aveti rabdare, daca vreti sa nu vi se intinda parul precum elasticul, pentru ca pe acela numai foarfeca il mai salveaza!

Ati auzit de Guy Tang? Daca nu, ar trebui! Omul acesta e un magician al parului, din mainile lui am vazut cele mai frumoase ombre-uri posibile, gen:


El este cel de la care am invatat ca prefera sa munceasca 8 ore si sa deschida incet, in pasi, un par foarte inchis, decat sa il nenoroceasca cu pudra plus oxidant extrem.

Care e destinatia deschiderii parului? Un blond cendre? Dragele mele, nu exista asa ceva, si cineva va spune asta, minte de ingheata apele. Pentru ca blondul cendre sau gri se obtine intotdeauna in doua etape: deschidere si apoi adaugare de culoare. Nu s-a inventat procesul in care ambele sa mearga concomitent, desi producatorii de vopsele din comert asta incearca sa va vanda, si ma amuza cand mai vad cand mai vad cate "o zana" la televizor facand reclama la un astfel de produs. Si eu, si ea, si producatorul, stim ca e o utopie. 

Unde e marea arta? CORECTIA CULORII DUPA DECOLORARE!

Fiecare nuanta de baza a parului, va arunca/va scoate la iveala la deschidere un anumit subton. Nivelul 8, se va duce in galben. 7 va reflecta auriu (e cel mai dificil de corectat, nu e nici galben, nici orange). Eu am nivelul 7 si ma scoate din minti, dar i-am venit de hac pana la urma. Nuanta 6 a parului va scoate la iveala prin deschidere orange-auriu. Restul le puteti vedea in foto.

 




Ce facem mai departe? Eu una, dupa deschiderea culorii ma spal bine de tot cu sampon, aplic tratamente de proteine sa imi ajute parul, sau masti intensive. Niciodata tratament cu ulei dupa decolorare, pentru ca va impiedica absorbtia nuantei urmatoare. Apoi astept cateva zile, sa mi se linisteasca scalpul, eventual mai spal parul o data si va veni pasul urmator: Corectia culorii obtinute prin decolorare/supra-deschiderea parului. Dar despre asta, in episodul 2. ;)

.
Disclaimer: nu sunt un "review-er profesionist", nu sunt platita de nicio companie pentru a face review-uri si nici nu dispun de fonduri nelimitate pentru a cumpara cosmetice. Marea majoritate a produselor prezentate sunt achizitionate dupa o perioada lunga de cautari pe internet, de citit review-uri cat mai realiste (vezi Makeupalley, veti gasi prescurtat in blog MUA), de folosit tester-ul si produsul in sine o perioada generoasa de timp, pentru a putea oferi o parere cat mai pertinenta. De aceea, cele mai multe review-uri vor fi pozitive vizand produse care mie mi s-au parut extrem de bune. Nu agreez sa scriu review-uri negative dar atunci cand o fac este pentru ca sunt profund dezamagita de un produs. O sa gasiti pe alocuri termeni in engleza, pentru ca majoritatea materialelor le gasesc in aceasta limba si imi vine mai natural sa ma exprim asa pe de o parte, si pentru ca asta sunt, asta mi-e stilul de exprimare datorat mediului in care traiesc, pe de alta. Imi cer scuze anticipat daca voi crea un disconfort celor care nu cunosc engleza. Va multumesc pentru intelegere.
  

© 2012-2014 wolfettepandora.blogspot.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu